এইখিনিতে আপুনি হয়তো ভাৰতত ইলেক্ট্ৰিক স্কুটাৰ কিনাৰ সুবিধা আৰু ফলপ্ৰসূতাৰ সৈতে পৰিচিত। লগতে সমগ্ৰ দেশতে ইন্ধনৰ হাৰ বৃদ্ধি পোৱাৰ বাবে মানুহে ডিজেল বা পেট্ৰ’ল চালিত বাহনৰ পৰা বৈদ্যুতিক বাহনলৈ সলনি হ’বলৈ বাধ্য হৈছে। কিন্তু এনে নহয় যে জনসাধাৰণৰ অধিকাংশই ইভি কিনাটো সুলভ বুলি অনুভৱ কৰে৷ ইভিৰ বজাৰ বৰ্তমানৰ মূল্য প্ৰতিটো পৰিয়ালে মনোৰঞ্জন দিব নোৱাৰে। অৱশ্যে ভাৰতীয়সকল সৌভাগ্যৱান, কাৰণ চৰকাৰে বৈদ্যুতিক চালিত বাহনৰ লগত খাপ খুৱাই লোৱাৰ গুৰুত্ব উপলব্ধি কৰিছে। বৈদ্যুতিক বাহন ক্ৰয় কৰা লোকসকলৰ বাবে বিশেষ ৰাজসাহায্য পৰিকল্পনা ৰূপায়ণ কৰিছে। গতিকে, ইভি ক্ৰেতাক চৰকাৰে কিমান প্ৰৰোচনা আগবঢ়াইছে চাওঁ আহক।
ইলেক্ট্ৰিক স্কুটাৰ আৰু ইলেক্ট্ৰিক গাড়ী ক্ৰেতাৰ বাবে কেন্দ্ৰীয় চৰকাৰৰ ৰাজসাহায্য পৰিকল্পনা
ভাৰতত FAME-II বা Faster Adoption and Manufacturing of Hybrid and Electric Vehicles ৰ অধীনত কেন্দ্ৰীয় চৰকাৰে বৈদ্যুতিক বাহন ক্ৰয় কৰা লোকসকলক প্ৰৰোচনা আগবঢ়াইছে: গাড়ী বা স্কুটাৰ।
ইয়াত আগবঢ়োৱা প্ৰৰোচনাসমূহ দিয়া হ’ল:
- ক্ৰেতাই ইলেক্ট্ৰিক গাড়ী আৰু বাইক দুয়োটাতে প্ৰতি কিলোৱাট ঘণ্টা বেটাৰী ক্ষমতাৰ ভিত্তিত ১৫,০০০ ₹ বা বাহনখনৰ খৰচৰ সৰ্বাধিক ৪০% প্ৰত্যক্ষ ৰাজসাহায্য লাভ কৰিব।
- আৰু ইলেক্ট্ৰিক গাড়ীৰ প্ৰতি কিলোৱাট ঘন্টা বেটাৰী ক্ষমতাৰ ভিত্তিত ১০,০০০ টকা বা সৰ্বোচ্চ ১.৫ লাখ ₹ প্ৰত্যক্ষ প্ৰৰোচনা আৰু “ প্ৰতি e4W (প্লাগ-ইন হাইব্ৰিড, শক্তিশালী হাইব্ৰিড)ত ১৩,০০০ টকা পৰ্যন্ত বাহনৰ খৰচৰ ২০ শতাংশ সীমা নিৰ্ধাৰণ কৰা। ” ৷
তদুপৰি বিত্ত মন্ত্ৰালয়ৰ অতিৰিক্ত আঁচনিসমূহে “সকলো ইভিত ৫ শতাংশ জিএছটিৰ কম হাৰ আৰু প্ৰথমবাৰৰ বাবে ক্ৰেতাসকলৰ বাবে ১.৫ লাখ টকা পৰ্যন্ত কৰ সুবিধা প্ৰদান কৰে। এইখিনিতে ক’ব পাৰি যে এই ইভি ৰাজসাহায্য/ প্ৰৰোচনাসমূহ ৰাজ্যিক প্ৰৰোচনাৰ ওপৰত আৰু সমগ্ৰ ভাৰততে প্ৰযোজ্য। এইবোৰ কেৱল প্ৰথম ১০ লাখ ইলেক্ট্ৰিক দুচকীয়া আৰু ৫৫ হাজাৰ ইলেক্ট্ৰিক চাৰিচকীয়া বাহনৰ বাবেহে প্ৰযোজ্য, যাৰ মূল্য ক্ৰমে ১.৫ লাখ আৰু ১৫ খন অভাৱ।”
বিভিন্ন ৰাজ্যৰ দ্বাৰা ইলেক্ট্ৰিক বাইক আৰু ইলেক্ট্ৰিক স্কুটাৰত আগবঢ়োৱা ৰাজসাহায্যৰ তালিকা
State | Battery Capacity Cost | Max Subsidy | Other Benefits |
Delhi | Rs 5,000/ kWh | Rs 30,000 | No road tax, registration fees, up to Rs 10,000 scrapping incentive |
Maharashtra | Rs 5,000/ kWh | Rs 10,000 for the 1st 10 lakh buyers | No road tax, registration fees, up to Rs 15,000 early-bird incentive till December 31st, up to Rs 7,000 scrapping incentive, Rs 12,000 incentive with buyback scheme, min 5 years warranty on the battery |
Meghalaya | Rs 10,000/ kWh | Rs 20,000 for the first 3,500 electric scooter | No road tax, registration fees |
Gujarat | Rs 10,000/ kWh | Rs 20,000 for the first 1.1 lakh electric two-wheelers | No road tax, registration fees |
Chandigarh | – | Rs 20,000 for the first 3,000 vehicles | No road tax, registration fees |
Assam | Rs 10,000/ kWh | Rs 20,000 | No road tax, registration fee |
Bihar | Rs 10,000/ kWh | Rs 20,000 | No road tax, registration fee, up to Rs 14,000 subsidy on Li-ion battery |
Goa | Rs 10,000/ kWh | Rs 30,000 per annum for 5 years | No road tax, registration fee, up to Rs 10,000 scrapping incentive |
Rajasthan | Rs 2,500/ kWh | Rs 10,000 | No road tax, registration fee, SGST reimbursement |
Odisha | – | Rs 5,000 | No road tax, registration fee |
West Bengal | Rs 10,000/ kWh | Rs 20,000 | No road tax, registration fee |
Uttar Pradesh | – | – | No road tax, registration fee for the first 1 lakh electric scooters/ bikes |
Madhya Pradesh | – | – | Registration fee waiver |
Kerela | – | – | Registration and road tax waiver |
Punjab | – | – | No road tax, registration fees |
Karnataka | – | – | Registration and road tax waiver |
Andhra Pradesh | – | – | No road tax, registration fee till 2024 |
Tamil Nadu | – | – | Registration fee waiver until 2024, No road tax |
Uttarakhand | – | – | No road tax, registration fee for the first 1 lakh electric scooters/ bikes |
বিভিন্ন ৰাজ্যৰ দ্বাৰা বৈদ্যুতিক গাড়ীত আগবঢ়োৱা ৰাজসাহায্যৰ তালিকা:
State | Battery Capacity Cost | Max Subsidy | Other Benefits |
Maharashtra | Rs 5,000/ kWh | Rs 1,50,000 for the first 10,000 buyers | No road tax, registration fees, up to Rs 1,00,000 early bird incentive till December 31st, up to Rs 25,000 scrapping incentive |
Delhi | Rs 10,000/ kWh | Rs 1,50,000 for the first 1,000 buyers | No road tax, registration fee |
Gujarat | Rs 10,000/ kWh | Rs 1,50,000 for the first 10,000 buyers | No road tax, registration fee |
Assam | Rs 10,000/ kWh for electric cars priced above Rs 15 lakh | Rs 1,50,000 for the first 25,000 buyers | No road tax, registration fees |
Bihar | Rs 10,000/ kWh | Rs 1,50,000 for the first 5,000 buyers | No road tax, registration fees |
West Bengal | Rs 10,000/ kWh | Rs 1,50,000 | No road tax, registration fees |
Meghalaya | Rs 10,000/ kWh for electric four-wheelers priced above Rs 15 lakh | Rs 60,000 for the first 2,500 buyers | Rs 60,000 for the first 2,500 buyers |
Goa | Rs 10,000/ kWh | Rs 1,50,000 for the first 500 electric cars | No road tax, registration fees |
Odisha | – | Rs 1,00,000 | No road tax, registration fees |
Chandigarh | – | – | No road tax, registration fees till 2024 |
Punjab | – | – | No road tax, registration fees |
Uttarakhand | – | – | No road tax, registration fees for the first 1 lakh electric vehicles |
Uttar Pradesh | – | – | No road tax, registration fees for the first 1 lakh electric vehicles |
Madhya Pradesh | – | – | No registration fees |
Karnataka | – | – | No road tax, registration fees |
Rajasthan | – | – | No road tax, registration fees |
Kerala | – | – | No road tax, registration fees |
Telangana | – | – | No road tax, registration fees |
Tamil Nadu | – | – | No road tax, registration fees |
Andhra Pradesh | – | – | No road tax, registration fees |