ফেচবুক বিজ্ঞাপনহৈছে আপোনাৰ ব্যৱসায় বা ব্ৰেণ্ডৰ প্ৰচাৰ, আপোনাৰ সামগ্ৰীৰ প্ৰচাৰ, ৰূপান্তৰ প্ৰাপ্ত কৰা, লীড সৃষ্টি কৰা, বা আপোনাৰ ৱেবছাইটলৈ ট্ৰেফিক প্ৰাপ্ত কৰাৰ এক উৎকৃষ্ট উপায়। মই ভাবো আপোনালোকৰ বেছিভাগেই নিশ্চয় ফেচবুক বিজ্ঞাপনৰ বিষয়ে শুনিছে কিন্তু সঁচাকৈয়ে কেতিয়াও চেষ্টা কৰা নাই। সেইকাৰণে আমি কিছু সময় আগতে ফেচবুক বিজ্ঞাপনৰ প্ৰৱৰ্তনৰ বিষয়ে এটা পোষ্ট প্ৰকাশ কৰিছিলো।
- ফেচবুক বিজ্ঞাপন কি? ইয়াক ব্যৱহাৰ কৰিলে কি কি লাভ হয়?
সেই লেখাটোত আমি জানিব পাৰিছিলোঁ যে ই সঠিকভাৱে কি আৰু ইয়াৰ লাভ কি। কিন্তু আজিৰ লেখাটোত আমি জানিব পাৰিম যে আপুনি প্ৰকৃততে কেনেকৈ সেইবোৰ আপোনাৰ লাভৰ বাবে ব্যৱহাৰ কৰিব পাৰে। অৰ্থাৎ আজি মই আপোনালোকক এটা উদাহৰণ দেখুৱাম ফেচবুক এড কেম্পেইন তৈয়াৰ কৰি।
ফেচবুক অভিযান কি?
ফেচবুকত বিজ্ঞাপন দিবলৈ ব্যৱহাৰ কৰা পদ্ধতিৰ এককক অভিযান বোলা হয়।
আপুনি ইয়াক এনেদৰে বুজিব পাৰে যে ধৰি লওক আপোনাৰ কোম্পানীয়ে নতুন প্ৰডাক্ট এটা মুকলি কৰিছে, ইয়াৰ প্ৰচাৰৰ দায়িত্ব আপোনাক দিয়া হৈছে। গতিকে এই ক্ষেত্ৰত যদি আপুনি ফেচবুকত বিজ্ঞাপন দিব বিচাৰে তেন্তে আপুনি এটা বিজ্ঞাপন অভিযান সৃষ্টি কৰিব আৰু এই প্ৰচাৰটো কিমান দিনৰ বাবে কৰিব লাগিব সেইটো নিৰ্ধাৰণ কৰিব।
আমি যেতিয়া এই বিজ্ঞাপন প্ৰক্ৰিয়াটো সীমিত সময়ত কৰো তেতিয়া ইয়াক বিজ্ঞাপন অভিযান বুলি কোৱা হয়।
বিজ্ঞাপনদাতাৰ বাবে ফেচবুকে এটা অতি ভাল আৰু ব্যৱহাৰকাৰী অনুকূল এডছ মেনেজাৰ প্লেটফৰ্ম তৈয়াৰ কৰিছে, যাতে এজন নবীন ব্যক্তিয়েও অতি সহজে বিজ্ঞাপন সৃষ্টি আৰু প্ৰকাশ কৰিব পাৰে।
গতিকে মই ধৰি লৈছোঁ যে আপুনি এই Digital Marketing বা কওক Online Advertising ক্ষেত্ৰখনত নতুন আৰু ফেচবুকত বিজ্ঞাপন কেনেকৈ বনাব লাগে জানিব বিচাৰে। গতিকে আৰম্ভ কৰোঁ আহক।
ফেচবুকত বিজ্ঞাপন অভিযান তৈয়াৰ কৰিবলৈ ষ্টেপ বাই ষ্টেপ গাইড
প্ৰথমে আপোনাৰ ফেচবুক একাউণ্টত লগইন কৰিব লাগিব। তাৰ পিছত আপোনাৰ একাউণ্টৰ ড্ৰপডাউন মেনুলৈ যাব লাগিব। তাত আপুনি বহুতো বিকল্প পায়, য’ত বিজ্ঞাপন সৃষ্টি আৰু বিজ্ঞাপন পৰিচালনাৰ বিকল্পও অন্তৰ্ভুক্ত কৰা হৈছে। যিকোনো নতুন বিজ্ঞাপন অভিযান সৃষ্টি কৰিবলৈ বিজ্ঞাপন সৃষ্টি কৰক বিকল্পত ক্লিক কৰক।
যদি আপুনি প্ৰথমবাৰৰ বাবে এই বিকল্পটোত ক্লিক কৰিছে তেন্তে ই আপোনাক এটা চমু পৰিচয় দিব আৰু আপোনাক নতুন ফেচবুক এডছ একাউণ্ট বনাবলৈ ক’ব। আপুনি মাত্ৰ একাউণ্টটোৰ যিকোনো নাম দি আৰু create বুটামত ক্লিক কৰি আপোনাৰ একাউণ্টটো সৃষ্টি কৰিব লাগিব। ফেচবুকৰ ইন্টাৰেক্টিভ আৰু ডাইনামিক ইন্টাৰফেছে আপোনাক প্ৰতিটো পদক্ষেপতে সম্পূৰ্ণৰূপে গাইড কৰিব।
ফেচবুকৰ বিজ্ঞাপনৰ ইন্টাৰফেচত প্ৰতিটো বিকল্পৰ কাষত “i” চিহ্নটো দেখা পাব। আপুনি সেই বিকল্পৰ বিষয়ে জানিব পাৰিব ইয়াৰ ওপৰত আপোনাৰ মাউছ ৰাখি। গতিকে মূলতঃ এইটো এটা সহায়ক গাইডিং বিকল্প।
ইয়াৰ পিছত আপোনাৰ সন্মুখত Facebook Ads Creation ৰ মূল পৃষ্ঠাটো খোল খাব, য’ত আপোনাৰ ওচৰত বহুতো ধৰণৰ Ad Campaign Types থাকিব। নিজৰ মতে যিকোনো বিজ্ঞাপন অভিযানৰ ধৰণ বাছি ল’ব লাগিব।
বিভিন্ন ধৰণৰ প্ৰচাৰত বিভিন্ন ধৰণৰ প্ৰচাৰত সহায় কৰিব। যদি আপুনি কেৱল আপোনাৰ ব্ৰেণ্ড নামটো জনপ্ৰিয় কৰিব বিচাৰে, তেন্তে আপুনি ব্ৰেণ্ড সজাগতা বাছি ল’ব পাৰে, যদি আপুনি আপোনাৰ ৱেবছাইটত ট্ৰেফিক বিচাৰে, তেন্তে আপুনি ট্ৰেফিক বাছি ল’ব পাৰে, যদি আপুনি ৰূপান্তৰ লাভ কৰিব বিচাৰে, তেন্তে আপুনি ৰূপান্তৰ বা কেটেলগ বিক্ৰীৰ বিকল্প বাছি ল’ব পাৰে .কেন। এইদৰে আন বহুতো বিবেচনা কৰা হয়, যাৰ ভিতৰত আপুনি যিকোনো এটা বাছি ল’ব পাৰে, ই সম্পূৰ্ণৰূপে আপোনাৰ প্ৰয়োজনীয়তা কি তাৰ ওপৰত নিৰ্ভৰ কৰে।
ফেচবুকৰ যিকোনো বিজ্ঞাপন অভিযান সৃষ্টি কৰিবলৈ ৪টা ডাঙৰ পৰ্যায় আছে:
- বিপণনউদ্দেশ্য এটা বাছনি কৰা
- এটা বিজ্ঞাপন সংহতি সৃষ্টি কৰক
- এটা বিজ্ঞাপন সৃষ্টি কৰক
- পৰ্যালোচনাৰ বাবে দাখিল কৰক
যিকোনো ধৰণৰ ফেচবুক বিজ্ঞাপন অভিযানত এই চাৰিটা পদক্ষেপ সদায় থাকে। প্ৰতিটো পদক্ষেপতে আৰু বহুতো বিকল্প আছে। এতিয়া এই বিকল্পসমূহ ভিন্ন হয়, বিভিন্ন বিপণন লক্ষ্য আৰু বিবেচনা অনুসৰি যিবোৰ আপুনি প্ৰথম পদক্ষেপত বাছি লয়।
এতিয়া এই লেখাটোত প্ৰতিটো বিকল্পৰ ব্যাখ্যা দিব নোৱাৰি, কাৰণ সকলো বিপণন উদ্দেশ্যৰ বাবে বিকল্পৰ সংখ্যা অতি বেছি হ’ব। সেইবাবেই এই লেখাটোত মই আপোনালোকক প্ৰতিটো পৰ্যায়ৰ চমু পৰিচয় দিছো যাতে আপুনি নিজৰ বিজ্ঞাপন অভিযান সৃষ্টি আৰু কনফিগাৰ কৰিব পাৰে।
বিপণন উদ্দেশ্য বাছনি কৰা
মই আগতেও কোৱাৰ দৰে, যেতিয়া আপুনি বিজ্ঞাপন সৃষ্টি কৰক অংশত এটা একাউণ্ট সৃষ্টি কৰিব, যেতিয়াই আপুনি এই অংশলৈ আকৌ আহিব, এইটোৱেই হ’ব প্ৰথম পদক্ষেপ আৰু আপুনি আপোনাৰ বিপণনৰ উদ্দেশ্য যেনে ব্ৰেণ্ড সজাগতা, লিড জেনেৰেচন, ৰূপান্তৰ বাছি ল’ব লাগিব আদি.
তলত ফেচবুকত এতিয়ালৈকে উপলব্ধ সকলো বিপণন উদ্দেশ্যৰ স্ক্ৰীণশ্বট দিয়া হ’ল:
এটা বিজ্ঞাপন ছেট সৃষ্টি কৰা
বিজ্ঞাপন ছেটত আমি মূলতঃ বিজ্ঞাপন অভিযানৰ সীমা, দৰ্শক, আগ্ৰহ, বাজেট আৰু প্লেচমেণ্ট আদি নিৰ্ধাৰণ কৰোঁ। প্ৰথমে Ad Set ৰ যিকোনো নাম দিব লাগিব আৰু তাৰ পিছত তাত থকা দৰ্শকক নিৰ্বাচন কৰিব লাগিব। ইয়াত আপুনি আপোনাৰ বিজ্ঞাপনটো কোনটো অঞ্চলত দেখুৱাব বিচাৰে সেই স্থান অনুসৰি দৰ্শকক নিৰ্বাচিত কৰা হয়। যেনেকৈ দিল্লীৰ জনকপুৰী। বা গোটেই দেশ, গোটেই চহৰ ইত্যাদি।
একেদৰে আপুনি আগ্ৰহ নিৰ্ধাৰণ কৰিব লাগিব যে ফেচবুকে আপোনাৰ বিজ্ঞাপনটো কেৱল সেইসকল লোককহে দেখুৱাব লাগে যিসকলে আপুনি সংজ্ঞায়িত কৰা বস্তুবোৰৰ প্ৰতি আগ্ৰহী।
আপুনি যি ধৰণেৰে দৰ্শক আৰু আগ্ৰহ বাছি লওক, ফেচবুকে আপোনাৰ লগতে হিচাপ কৰিব আৰু আপোনাক ক’ব যে আপুনি আপোনাৰ বিজ্ঞাপনটো অন্ততঃ আৰু সৰ্বাধিক সংখ্যক লোকৰ ওচৰলৈ যাব পাৰিব। মূলতঃ ই আপোনাক আনুমানিক ফলাফল কয়।
ইয়াৰ পিছত ফেচবুকে আপোনাৰ বিজ্ঞাপন ক’ত দেখুৱাব লাগে, যেনে ইনষ্টাগ্ৰাম, ফেচবুক ডেস্কটপ ভাৰ্চন, মোবাইল ভাৰ্চন আদিত সংজ্ঞা দিব লাগিব।
মই পৰামৰ্শ দিম যে যদি আপুনি এজন নবীন, তেন্তে আপুনি ইয়াক কেৱল অটোমেটিক প্লেচমেণ্টত এৰি দিব লাগে। এই বিকল্পৰ জৰিয়তে ফেচবুকে নিজেই আপোনাৰ বাবে বিভিন্ন স্থানত বিজ্ঞাপন দেখুৱাব।
ইয়াৰ পিছত আপুনি আপোনাৰ বাজেট নিৰ্ধাৰণ কৰিব লাগিব যে আপুনি এই বিশেষ বিজ্ঞাপন অভিযানত কিমান খৰচ কৰিব বিচাৰে। যদি আপুনি দুদিন বা তাতকৈ অধিক দিনৰ ভিতৰত এটা বিজ্ঞাপন চলাব, তেন্তে আপুনি আপোনাৰ দৈনিক বাজেট পূৰণ কৰিব লাগিব আৰু আপুনিও সাপ্তাহিক ভিত্তিত ছেট কৰিব পাৰে।
এটা বিজ্ঞাপন সৃষ্টি কৰা
এই বিকল্পত আপুনি প্ৰকৃততে বিজ্ঞাপনটো সৃষ্টি কৰিব লাগিব। হয় বিজ্ঞাপনটোৰ বাবে নতুন বিজ্ঞাপন বনাব পাৰে নহয় আপোনাৰ যিকোনো ফেচবুক পেজৰ পৰা এটা পোষ্ট বিজ্ঞাপন হিচাপে বাছি ল’ব পাৰে।
প্ৰতিটো বিজ্ঞাপনৰ প্ৰকাৰৰ লগত ফেচবুকৰ কিছুমান পেজ লিংক কৰিব লাগিব কাৰণ ফেচবুকে আপোনাৰ বিজ্ঞাপন কেৱল আপোনাৰ ফেচবুক পেজৰ হৈহে দেখুৱায়। অৰ্থাৎ আপোনাৰ প্ৰতিটো বিজ্ঞাপনত আপোনাৰ ফেচবুকৰ লিংক কৰা পেজৰ নাম থাকিব।
ইয়াৰ পিছত আপুনি Ad ৰ ফৰ্মেট বাছি ল’ব লাগিব আৰু সেই ফৰ্মেট অনুসৰি ছবি আৰু ভিডিঅ’ আদি আপলোড কৰি বিজ্ঞাপনটো সম্পূৰ্ণ কৰিব লাগিব। ফেচবুকে আপোনাক বহুতো এড ফৰ্মেট বিকল্প যেনে Full-ScreenExperience, Carousel, Multiple Images, Single Image, Single Video, Combination of All Formats type আদি দিয়ে।
ইয়াৰ পিছত আপুনি Call To Action বুটাম বা সঠিক লিংক আদি যোগ কৰিব লাগিব, এই বিকল্পসমূহ সম্পূৰ্ণৰূপে আপোনাৰ বিপণন লক্ষ্যৰ ওপৰত নিৰ্ভৰ কৰে আৰু ভিন্ন হয়। প্ৰতিটো বিকল্পৰ কাষত আৰু উন্নত বিকল্প আছে যাতে আপুনি আপোনাৰ বিজ্ঞাপন অভিযান অতি স্বনিৰ্বাচিতভাৱে চলাব পাৰে।
পৰ্যালোচনাৰ বাবে জমা দিয়ক
যেতিয়া আপুনি AdSet আৰু Ad দুয়োটা সম্পূৰ্ণৰূপে তৈয়াৰ কৰিব, তেতিয়া আপুনি ফেচবুকৰ পৰ্যালোচনা পৰ্যায়ৰ বাবে আপোনাৰ বিজ্ঞাপন জমা দিব লাগিব। তাৰ পিছত Approval ৰ বাবে অপেক্ষা কৰিব লাগিব। কেতিয়াবা কেইমিনিটমানৰ ভিতৰতে অনুমোদন পোৱা যায় আৰু কেতিয়াবা কেইঘণ্টামান সময় লাগে।
এবাৰ আপুনি Approval পালে, তাৰ পিছত আপোনাৰ বিজ্ঞাপনটো সূচী অনুসৰি চলিব আৰু ইয়াৰ সম্পূৰ্ণ হোৱাৰ পিছত, আপুনি আপোনাৰ Ads Manager ত ফলাফল দেখিব। আপুনি বিজ্ঞাপন ব্যৱস্থাপকৰ পৰা ফলাফলসমূহ Excel বা CSV বিন্যাসত ৰপ্তানি কৰিব পাৰে।
মই মোৰ Ad একাউণ্টৰ পৰা বিভিন্ন অভিযান চলাইছো, যাৰ ফলাফল তলত চাব পাৰিব।
যেতিয়া আপুনি আপোনাৰ প্ৰথম Ad campaign সৃষ্টি কৰে, তেতিয়া শেষৰ পদক্ষেপৰ পৰা ই আপোনাক একাউণ্টত যিমান টকা আছে সিমান টকা বিজ্ঞাপন দিবলৈ কয় আৰু একাউণ্ট সৃষ্টিৰ সময়ত ই আপোনাৰ আকাংক্ষিত মুদ্ৰাও বিচাৰে।
আপোনাৰ প্ৰচাৰ চলাবলৈ যিমানেই টকাৰ প্ৰয়োজন নহওক কিয়, আপুনি প্ৰথমে আপোনাৰ একাউণ্টত সেইখিনি টকা যোগ কৰিব লাগিব। পেমেন্ট ছেটিংছত গৈ যিকোনো সময়তে ধন যোগ কৰিব পাৰিব। ফেচবুকে আপোনাক কাৰ্ড, নেট বেংকিং আৰু পেটিএম পেমেণ্ট বিকল্প প্ৰদান কৰে।
আশাকৰোঁ এই লেখাটোৰ পৰা আপোনালোকে ফেচবুক এড অভিযান সৃষ্টি আৰু চলাবলৈ যথেষ্ট তথ্য পাইছে!
এনে তথ্যমূলক পোষ্ট আৰু পঢ়ি থাকিবলৈ আৰু নতুন ব্লগ পোষ্টৰ বিষয়ে জাননী লাভ কৰিবলৈ আমাক চাবস্ক্ৰাইব কৰক। এই ব্লগ পোষ্টটোৰ সৈতে জড়িত যিকোনো ধৰণৰ প্ৰশ্ন কৰিবলৈ তলত মন্তব্য কৰক।