কাৰিকৰী লেখা হৈছে এক নিৰ্দিষ্ট শাখা যিয়ে অসংখ্য ক্ষেত্ৰৰ বাবে কাৰিকৰী আৰু আনুষ্ঠানিক নথিপত্ৰ প্ৰস্তুত কৰাত গুৰুত্ব আৰোপ কৰে। কাৰিকৰী লেখাৰ প্ৰধান উদ্দেশ্য হ’ল অতি জটিল প্ৰক্ৰিয়াসমূহ সহজভাৱে প্ৰদান কৰা যাতে পাঠকে বিষয়বস্তু বুজি পায় আৰু বিষয়টোৰ ওপৰত স্পষ্টতা লাভ কৰে।
কাৰিকৰী নথিপত্ৰ লিখাটো প্ৰায়ে সমস্যাজনক আৰু সময়সাপেক্ষ হ’ব পাৰে, কাৰণ লেখকসকলে শৈলী, বাক্যৰ স্থাপত্য, লেক্সিছ আদিৰ ক্ষেত্ৰত হিচকিৰ সন্মুখীন হ’ব পাৰে। লগতে কাৰিকৰী লেখাটো এটা নিষিদ্ধ ক্ষেত্ৰ যাৰ বাবে সঠিকতা আৰু কথিত ভাষা আৰু অন্যান্য সাহিত্যিক যন্ত্ৰৰ পৰা আঁতৰি থকাৰ প্ৰয়োজন। ই প্ৰায়ে লেখকসকলৰ বাবে একাধিক অসুবিধাৰ সৃষ্টি কৰে, যাৰ আটাইতকৈ গুৰুতৰ সমস্যাটো হ’ল সৃষ্টিশীলতাৰ অভাৱ। তলত, এটা আগশাৰীৰ লেখা সেৱাৰ বিশেষজ্ঞসকলে কাৰিকৰী লেখাৰ সৃষ্টিশীলতাক লালন-পালন কৰিবলৈ আৰু কাৰিকৰী নথিপত্ৰ স্পষ্ট, তথ্যসমৃদ্ধ আৰু পৰিশোধিত কৰিবলৈ কেইবাটাও টিপছ শ্বেয়াৰ কৰিছে।
অধিক সাহিত্য গ্ৰাস কৰক আৰু বিভিন্ন উৎসৰ পৰা অনুপ্ৰেৰণা প্ৰাপ্ত কৰক
প্ৰথম আৰু সৰ্বাধিক, কাৰিকৰী লেখকসকলক – অভিজ্ঞ হওঁক বা নতুনসকলক যিমান সম্ভৱ সিমান বেলেগ সাহিত্য পঢ়িবলৈ উৎসাহিত কৰা হয়। লিখা আৰু পঢ়া একেলগে চলি থাকে, আৰু যিমানে পঢ়িব সিমানেই তেওঁলোকৰ লিখাৰ শৈলী ভাল হ’ব। “কাৰিকৰী লিখনিত কাম কৰি, আপুনি এটা উপাদান বৰ্ণনা কৰাৰ বিভিন্ন উপায়ৰ বিষয়ে জানিব লাগিব, কিয়নো আপুনি কেতিয়াও নাজানে যে পাঠকে আপোনাৰ মনত থকা কথাবোৰ বুজি পায় নে নাই। গতিকে যদি আপুনি ধাৰণা এটা ব্যাখ্যা কৰিবলৈ কেইবাটাও পদ্ধতি ব্যৱহাৰ কৰাৰ প্ৰয়োজন হয় তেন্তে ই সহায় কৰিব,” এজন পেছাদাৰী কাৰিকৰী লেখকে কয়।
আপোনাৰ লিখাৰ শৈলীৰ সৈতে পৰীক্ষা-নিৰীক্ষা কৰক
যদিও কাৰিকৰী লিখাই সাধাৰণতে লেখকসকলক স্লেং, সংকোচন, আৰু আন বহুতো উপাদান অন্তৰ্ভুক্ত কৰিবলৈ অনুমতি নিদিয়ে, আপুনি আপোনাৰ লিখাৰ শৈলীৰ ওপৰত কাম কৰিব লাগে আৰু ইয়াক যিমান পাৰি বৈচিত্ৰময় কৰি তুলিব লাগে। ধন্যবাদৰ পাত্ৰ যে ইংৰাজী হৈছে এক সজীৱ ভাষা, একাধিক শব্দ, অভিব্যক্তি, ব্যাকৰণৰ গঠন আদিৰে গঠিত। আপোনাৰ শৈলীৰ বৈচিত্ৰ্যতা বৃদ্ধি কৰিবলৈ আপুনি অনানুষ্ঠানিক নিৰ্মাণ–যেনে প্ৰবচন–প্ৰয়োগ কৰাটো বাধ্যতামূলক নহয়। ইয়াৰ পৰিৱৰ্তে, বিভিন্ন উপাদানক জোৰ দিবলৈ ওলোটা, ফাটি যোৱা বাক্য, আৰু ফ্ৰন্টিঙৰ দৰে কথাবোৰ ৰূপায়ণ কৰিবলৈ চেষ্টা কৰক যাতে দৰ্শকে জানে যে কি প্ৰয়োজনীয়।
আপোনাৰ লেখাটো সঠিক বিৰাম চিহ্নৰে সজ্জিত কৰক
লিখা ৰজা, কিন্তু সঠিক বিৰাম চিহ্ন অবিহনে ই প্ৰায় ড্যুক নহয়। কাৰিকৰী লিখা সঠিক বিৰাম চিহ্নৰ ওপৰত নিৰ্ভৰশীল, গতিকে নিশ্চিত হওক যে আপুনি বিৰাম চিহ্ন, ইয়াৰ কাৰ্য্য, আৰু কেতিয়া যোগ কৰিব লাগে সেই বিষয়ে জানে।
প্ৰথমতে আপুনি হতাশ হ’ব পাৰে কাৰণ সঁচাকৈয়ে নম্বৰ বেছি। কিন্তু আমি তেওঁলোকৰ ইনছ আৰু আউট শিকিবলৈ আৰু প্ৰতিবাৰ কাৰিকৰী নথিপত্ৰ প্ৰস্তুত কৰিবলগীয়া হোৱাৰ সময়ত ইয়াক ব্যৱহাৰ কৰিবলৈ পৰামৰ্শ দিওঁ।
ইয়াৰ উপৰিও, ই আপোনাৰ সৃষ্টিশীলতাক লালন-পালন কৰিব পাৰে, যেনে, এটা ছেমিকলনে ইংগিত দিব যে তলত দিয়াটো এটা ঘনিষ্ঠ বাক্য, গতিকে আপুনি ইয়াক চিহ্নৰ আগত যোৱা বিষয়বস্তুৰ সৈতে কেনেকৈ যোৰ কৰিব লাগে সেই বিষয়ে চিন্তা কৰিব লাগে। পাছলৈ কলন এটা তালিকা বা লিখনী প্ৰদান কৰিবলৈ ব্যৱহাৰ কৰা হয়, যিয়ে আপোনাৰ মগজুলৈ সংকেত প্ৰেৰণ কৰে; ই আপোনাক পূৰ্বৰ তথ্যৰ অৰ্থ প্ৰমাণ কৰিবলৈ বস্তুৰ এটা গোট বা এটা লিখনী প্ৰদান কৰাত সহায় কৰে।
ভিজুৱেল প্ৰদান কৰক
অধ্যয়নত দেখা গৈছে যে মানুহে দৃশ্যমান তথ্য শুনাতকৈ বহুত ভালকৈ অনুভৱ কৰে। আৰু যদিও লিখনীক দৃশ্যমান তথ্যৰ টুকুৰা বুলি ধৰিব পাৰি, ইনফ’গ্ৰাফিক, চাৰ্ট, টেবুল আৰু অন্যান্য চিত্ৰই বুজাবুজিক অধিক ফলপ্ৰসূ কৰি তোলে।
কাৰিকৰী লেখাত দৃশ্যৰ বহুল ব্যৱহাৰ হয়। ইহঁতে বিভিন্ন ধাৰণা বৰ্ণনা কৰাত সহায় কৰে আৰু ইয়াৰ গুৰুত্ব ব্যাখ্যা কৰে। যিমানেই অত্যাৱশ্যকীয় যেন লাগে, সকলোবোৰ প্ৰয়োজনীয়তাৰ ওপৰত নিৰ্ভৰ কৰে। যদি প্ৰয়োজনীয়তাসমূহে দৃশ্যসমূহ সন্নিৱিষ্ট কৰিবলৈ অনুৰোধ কৰে – সেইবোৰ যোগ কৰক। যদি নাই – নকৰিব৷ আমি পিছত চুই যাম৷
আপোনাৰ কাগজখন সজীৱ কৰক আৰু স্পষ্ট কৰক
বহু ক্ষেত্ৰৰ বাবে কাৰিকৰী লেখাটো গুৰুত্বপূৰ্ণ। সু-ডিজাইন কৰা কাগজ-পত্ৰ অবিহনে কোম্পানীবোৰৰ লাভৰ অভাৱ হ’ব পাৰে আৰু শেষত স্বীকৃতি নাপাব পাৰে। অৱশ্যে কিছুমান বিষয় প্ৰক্ৰিয়াকৰণ কৰাটো কঠিন হ’ব পাৰে, বুজিব পৰাকৈ লিখাটো দূৰৰ কথা। লেখকসকলে কাগজখন পঢ়িব পৰা হোৱাটো নিশ্চিত কৰিবলৈ কঠোৰ পৰিশ্ৰম কৰে।
কিন্তু কোৱা বাহুল্য যে কেতিয়াবা ই এটা চিচিফিয়ান কাম, আৰু লেখকসকলে জটিল ধাৰণাসমূহৰ ব্যাখ্যা কৰাত বিশাল সমস্যাৰ সন্মুখীন হয়। বহুতৰে বাবে চাকৰি এৰি দিয়াটোও হয়তো টাৰ্নিং পইণ্ট হ’ব পাৰে। যদি আপুনি একেধৰণৰ বাধাৰ সন্মুখীন হয়, আপোনাৰ কাগজখনক সজীৱ কৰি তোলাৰ উপায় বিচাৰিছে আৰু ইয়াক স্পষ্ট আৰু পঢ়িব পৰা কৰি তুলিছে, তেন্তে নিম্নলিখিত উপাদানসমূহ ব্যৱহাৰ কৰক:
- উপমা
- তথ্যসূত্ৰ
- আখ্যানমূলক অংশ
- কথা-বতৰা
নিঃসন্দেহে উল্লেখ কৰাবোৰ প্ৰায়ে অনানুষ্ঠানিক আৰু কাৰিকৰী লেখকসকলে নিমিষতে ক্ৰছ কৰি পেলায়। কিন্তু এনে বস্তুবোৰ বিষয়বস্তুৰ সৈতে জড়িত কৰি তুলিব পাৰে। হয়, ওপৰৰ কথাবোৰ যোগ কৰি আপুনি গুৰুতৰ সুৰৰ পৰা আঁতৰি যোৱাৰ সম্ভাৱনা বেছি। কিন্তু বিশ্বাস কৰক বা নকৰক, কেতিয়াবা ই এটা ধাৰণা ব্যাখ্যা কৰাৰ, দৰ্শকক মনোৰঞ্জন দিয়াৰ আৰু ইয়াক ধৰি ৰখাৰ সৰ্বোত্তম উপায়, বিশেষকৈ যেতিয়া ই গুৰুত্বপূৰ্ণ হাতপুথি বা নথিপত্ৰ।
সৃষ্টিশীল উপাদান যোগ কৰাৰ আগতে
উল্লেখ কৰা কথাবোৰ নো-ব্ৰেইনাৰ টিপছৰ দৰে শুনা যাব পাৰে, কিন্তু কাৰিকৰী নথিপত্ৰৰ কাম কৰাৰ সময়ত ওপৰৰ সকলোবোৰ কাৰ্যকৰী কৰিবলৈ খৰখেদা নকৰিব। আগতে উল্লেখ কৰা অনুসৰি প্ৰয়োজনীয়তাই এক জটিল ভূমিকা পালন কৰে আৰু লেখকে টুকুৰাটোত কি অন্তৰ্ভুক্ত কৰিব পাৰে আৰু কি কৰিব নোৱাৰে সেইটো পূৰ্বনিৰ্ধাৰিত কৰে। গতিকে, সকলোতকৈ ডাঙৰ কথা, কাৰিকৰী প্ৰয়োজনীয়তাসমূহ পৰীক্ষা কৰক; যদি আপুনি সাধাৰণৰ বাহিৰৰ কিবা এটা যোগ কৰিব বিচাৰে, তেন্তে সম্পাদক, গ্ৰাহক বা কাগজখনৰ বাবে দায়বদ্ধ যিকোনো ব্যক্তিক সুধিব।
লগতে উদ্যোগটো পৰীক্ষা কৰক আৰু নিশ্চিত হওক যে পাঠকে আপোনাৰ সুৰটো সঠিকভাৱে অনুভৱ কৰিব। ই আপোনাক গ্ৰাহকসকলে ইতিমধ্যে অনুভৱ কৰা পৰিস্থিতিত জটিল ধাৰণাসমূহ প্ৰক্ষেপ কৰাত সহায় কৰিব আৰু তেওঁলোকক সমান্তৰালভাৱে আঁকিবলৈ আৰু দস্তাবেজটোৱে কি প্ৰদান কৰাৰ লক্ষ্য ৰাখিছে সেয়া বুজিবলৈ দিব।